Role administrátorů v začátcích fóra

Zde najdete veškeré články portálu phpBB.cz
Odpovědět
Uživatelský avatar
Preston
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 284
Registrován: ned 03. pro 2006 1:00:00

Role administrátorů v začátcích fóra

Příspěvek od Preston » pát 21. lis 2008 20:11:01

Otázkou číslo jedna pro většinu administrátorů je: „Jak přilákát na mé stránky uživatele?“
Bohužel neexistuje žádná magická univerzální odpověď, ale jsou zde věci, které můžete jako administrátor udělat, abyste zajistili, že uživatelé na vašem fóru zůstanou dostatečně dlouho, aby se zaregistrovali.

Jakmile je fórum nainstalováno, musíte zapracovat na těchto dvou úrovních:
  • Technické
  • Uživatelské
Technická úroveň

Na technické úrovni jste webmasterem a administrátorem fóra a musíte proto zabezpečit, aby byla stránka funkční. Pokud tedy máte kromě samotného fóra nějaké webové stránky, zajistěte, aby měly pěkný a nerušivý vzhled, rychle se načítaly a hlavně umožnovaly rychlý přístup na fórum samotné.
Jestliže jste na fórum nainstalovali nějaké modifikace, vyzkoušejte je a ujistěte se, že fungují tak, jak by měly. Pakliže jste nainstalovali nějaké další styly, vyzkoušejte co nejvíce stránek, abyste se ubezpečili, že se zobrazují správně a že jste při nahrávání souborů žádné nevynechali.
Na prvním pocitu ze stránky záleží a poslední věc, kterou byste chtěli, by bylo, aby se příchozímu uživateli zobrazovaly mrtvé odkazy, či nenačtené stránky.

Vy, jakožto administrátoři, určujete pravidla a omezení. A právě pravidla je dobré určit záhy, abyste se později vyhnuli nejasnostem; jednoduché téma, které vymezuje, co je a není přijatelné. Umístěte jej tam, kde si myslíte, že bude nejaktivnější část fóra. Stejně tak si určete, jak rozsáhlé bude fórum v otázce kategorií a podfór. Zkušenosti praví, že vhodné je začít s 1 kategorií a 3 fóry a navyšovat podle toho, jak bude potřeba. Vždy je lehčí fóra přidat, než následně ubírat a řešit otázky přesunu témat.
Pokud vytvoříte menší počet fór, bude se návštěvníkům stránka jevit aktivnější. 3 fóra, každé se 100 příspěvků, vypadá mnohem lépe, než 15 fór s 20 příspěvky.

Nezapomeňte dbát na detaily! Příkladem tohoto může být situace, kdy se snažíte zaměřit na uživatele určité země, jež leží v jiném časovém pásmu. Dobrým krokem tedy bude nastavit jim správnou časovou zónu. Uživatelé si budou podvědomě myslet, že stránka byla ušita na míru jejich potřebám a nastavení i takovéhoto zdanlivě nepotřebného detailu je popostrčí k zapojení se do komunity.


Uživatelská úroveň

Lidé vědí, že vy jste administrátor, tedy ten, kdo by měl jít příkladem. Naneštěstí mnoho administrátorů si myslí, že vše, co musí udělat, je fórum nainstalovat, přidat nějaké modifikace a zbytek nechat na uživatelích. Právě díky této myšlence většina fór zaniká stejně tak rychle, jak se objevila.
Pravda je taková, že administrátor musí být zároveň i uživatelem, což znamená rovněž se zapojovat do diskuzí, postarat se, aby se nově registrovaní uživatelé cítili dobře atp.
Stát se novým členem do zaběhlé komunity nemusí být vždy pro obyčejného uživatele lehké. Dobrým nápadem tedy bude vytvořit fórum, ve kterém se uživatelé mohou představit a kde je můžete přivítat. Pokud tedy jako administrátor nově příchozího uživatele uvítáte, ostatní Vás budou pravděpodobně následovat a uživatel se bude cítit mnohem lépe.

Zde je vyjádření administrátora jedné anglické stránky:
To, že jsem byl v začátcích mého fóra aktivní, je jediná věc, která můj projekt zachránila. Než jsem založil své vlastní stránky, byl jsem členem jedněch podobných. Administrátor onoho projektu měl však zřejmě finanční problémy a jednoho dne jej prostě opustil.
Já osobně jsem nikdy předtím žádné stránky neprovozoval a myslel jsem si, že by to mohla být legrace. Udělal jsem tedy malý průzkům a během odpoledne jsem fórum vytvořil.
Když jsem později navštívil jiné stránky, abych tam oznámil skutečnost, že je zde nový projekt, na kterém se mohou lidé registrovat, byl jsem zděšen zjištěním, že někdo měl před dvěma dny stejný nápad jako já! Aby udělal stránky co možná nejpodobnější těm ze zanechaného projektu, opsal si popisky tamního fóra a použil je na svém.

Neměl jsem téměř žádné programátorské zkušenosti, zatímco ten druhý se programováním živil a svou stránku provozoval na vlastním serveru. Myslel jsem si, že nemám šanci uspět, ale než abych to vzdal, snažil jsem se soustředit na to, co moji stránku odlišovalo. Přidal jsem více prostoru, kde se lidé mohli volně bavit o jakýchkoli tématech a osobně jsem každého nového člena přivítal. Snažil jsem se na stránky neustále přidávat nový obsah, aby bylo vždy o čem diskutovat. Lidé odpovídali a my se začali rozrůstat.

Naproti tomu na stránkách, jež začli o dva dny dříve, administrátor prostě pouze sledoval lidi přicházet, ale už se nesnažil přispívat k rozvoji stránek a přiblížit se uživatelům.

Nyní už je to rok a půl a blížíme se k hranici 4000 registrovaných uživatelů, s více jak 50 000 příspěvky. Stránky konkurenčního projektu zmizely téměř před rokem...
Musím přiznat obrovskou zásluhu raným uživatelům mého fóra a moderátorům, jež přispěli k rozvoji stránek, ale zároveň ve vší skromnosti můžu říct, že tím rozdílem, jenž existenci mého projektu umožnil, bylo to, že jsem byl aktivní, zanícený a houževnatý.
Neustále přidávat nový obsah, aby bylo vždy o čem diskutovat, je bezesporu důležitým bodem.
Přidat pár článků poté, co zprovozníte fórum, a následně už na nic nesáhnout, není správnou cestou za úspěšným projektem.
Pravidelně přidávaný nový materiál navíc neocení pouze budoucí potenciální uživatelé, ale rovněž Google.
Čím více obsahu na vašich stránkách GoogleBot zaregistruje, tím větší máte možnost poskočit nahoru v pozicích Googlu a to se odrazí ve zvýšení návštěvnosti vašeho fóra.

Většinou při zakládání fóra rovněž nemáte onu neocenitelnou výhodu existující uživatelské základny, která by k rozvoji fóra přispěla. Možná máte pouze malou skupinu lidí, nebo jste úplně sami.

Pokud jste právě ona malá skupina, zajistěte, aby se diskuze rozvíjely a nestagnovaly. Nechcete přeci, aby se počet příspěvků na fóru na nějakém bodě zastavil. Čím více registrovaných uživatelů, tím rychlejší růst.
Pokud jste na vše sami, strategií mnoha administrátorů je založit si více účtů a následně za jejich pomocí diskuze rozvíjet. Výhodou tohoto je, že sami kontrolujete obsah každého příspěvku. Někteří administrátoři za přispívaní na fórum dokonce lidem platí, nicméně často to vede akorát ke spamování a pouze pár slov dlouhým příspěvkům nesouvisejících s tématem.

Hlavní věcí, kterou byste si tedy měli zapamatovat, je nutnost pracovat jak na úrovni technické, tak uživatelské.
Pokud tak učiníte, jste na dobré cestě k úspěšnému fóru.

Článek byl přeložen z blogu phpbb.com

black@white
Příspěvky: 172
Registrován: úte 08. dub 2008 21:06:20

Re: Role administrátorů v začátcích fóra

Příspěvek od black@white » úte 25. lis 2008 18:28:32

Gratulujem! Bomba príspevok!

Sacry

Re: Role administrátorů v začátcích fóra

Příspěvek od Sacry » čtv 27. lis 2008 20:14:24

Moc pěkný... Pěkně se to čte a dost jsem si z toho vzal. Navíc musím souhlasit se vším co píšeš, protože takhle nějak to teď dělám já a docela se daří.

Uživatelský avatar
nikabb
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 22. pro 2011 15:02:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Role administrátorů v začátcích fóra

Příspěvek od nikabb » stř 07. bře 2012 13:33:06

I po několika letech si neodpustím komentář. ....
Hezky napsané a pravdivé. Jsem taky administrátor na jednom fóru a nikdy jsem se nepovažovala za něco víc než jsou jiní členové fóra. Zapojuji se do diskuzí a snažím se se všemi komunikovat. Důležitý je i výběr moderátorů, aby z nich bylo patrné, že tam nejsou jen proto, aby dávali varování a mazali témata, ale aby pomohli uživatelům (zejména těm novým) se zorientovat a poradit jak to na fóru chodí...Bohužel v dnešní době je již takové množství fór, že je hodně těžké sehnat spolehlivé členy týmu.

Odpovědět